Connect with us

Zadejte svůj dotaz

.

Dopravní podnik hl. m. Prahy

Dopravní podnik Praha dokončil výstavbu nové tramvajové tratě Sídliště Modřany – Libuš

Dopravní podnik hl. m. Prahy v pátek 26. května dokončil výstavbu nové, 1750 metrů dlouhé tramvajové tratě Sídliště Modřany – Libuš. Díky tomu se pražská tramvajová síť rozrostla na bezmála 146 kilometrů. Stavba trvala 420 dnů, resp. 60 týdnů, tj. rok a necelé dva měsíce. Náklady na výstavbu tratě by neměly přesáhnout 304,17 milionů korun bez DPH. Od sobotního ranního výjezdu DPP na nové trati zahájí pravidelný tramvajový provoz. Do Libuše bude prodloužen každý druhý spoj páteřní linky č. 17.

Zdroj: DPP
Zdroj: DPP

Nová dvoukolejná tramvajová trať Sídliště Modřany – Libuš je prodloužením tratě ze stávajícího obratiště Sídliště Modřany podél ulice Generála Šišky a následně Novodvorskou ulicí do zastávky Libuš, kde je ukončena dočasnou úvratí. Smyčka Sídliště Modřany byla k tomuto účelu připravena již v roce 1995 při její výstavbě.

„Sídliště Modřany – Libuš je první tramvajová novostavba, jejíž výstavbu jsme letos dokončili a zahájili na ní provoz. Pevně věřím, že na podzim přidáme trať Holyně – Slivenec, a také Divoká Šárka – Dědina. Ačkoliv to není novostavba, tak za týden začneme jezdit také na zrekonstruované trati Ohrada – Palmovka. Nesmírně mě těší, že se nám projekty nových tratí daří připravovat a realizovat. Za to patří především velké díky kolegům z DPP, za podporu našemu akcionáři, hl. m. Praze a v případě realizace této tratě také zhotovitelům, že dodrželi termín výstavby,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

„Praha v posledních letech zažívá doslova tramvajový boom! Masivní investice do rozvoje MHD jsou pro nás jednoznačnou prioritou. Tramvajové tratě chceme navíc postupně propojit tramvajovým okruhem po obvodu celého města. Prodloužením tramvajové trati Sídliště Modřany – Libuš přivádíme kapacitní kolejovou veřejnou dopravu do oblastí, které se v uplynulých letech významně rozvíjely, ale doposud byly obsluhovány pouze autobusovými spoji. Navíc jsou to oblasti, kde je v návaznosti na metro D plánována další výstavba bytových domů,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Statistiky ze stavby nové tramvajové tratě Sídliště Modřany – Libuš

Délka tratě: 1 750 metů

Počet instalovaných sloupů trolejového vedení: 43 betonových a 18 ocelových

Délka instalovaného trolejového vedení: 4 100 metrů

Použité kolejnice: celkem 314,2 tun

Počet instalovaných pražců: 4 962 kusů

Množství použitých štěrkodrtí: celkem 20 887 tun

Celkový objem zemních prací: 40 000 tun

Sadové úpravy: vysazeno 85 stromů a 26 392 keřů

Zdroj: DPP

Může se Vám líbít

Celebrity

Syn Kateřiny Kornové Filip slavil 30. narozeniny. Narodil se den před narozeninami svého otce zpěváka a herce Jiřího Korna, takže pánové slavili v tandemu....

Celebrity

Kdo ještě neslyšel o vztahu modelky Agáty Hanychové a mediálního magnáta Jaromíra Soukupa, jako by snad ani nebyl. Zprávy o tomto nově vzniklém páru...

Celebrity

Sto lidí, sto chutí, říká jedno známé české pořekadlo. O tom, že se člověk nikdy nezalíbí všem, se na vlastní kůži přesvědčila také herečka...

Reality shows

Napínavý souboj o kmenovou a individuální imunitu, konec klíčového hráče i neprofesionální chování moderátora Ondřeje Novotného, které tvůrci reality show raději vystřihli, ale trochu...