Nová dvoukolejná tramvajová trať Sídliště Modřany – Libuš je prodloužením tratě ze stávajícího obratiště Sídliště Modřany podél ulice Generála Šišky a následně Novodvorskou ulicí do zastávky Libuš, kde je ukončena dočasnou úvratí. Smyčka Sídliště Modřany byla k tomuto účelu připravena již v roce 1995 při její výstavbě.
„Sídliště Modřany – Libuš je první tramvajová novostavba, jejíž výstavbu jsme letos dokončili a zahájili na ní provoz. Pevně věřím, že na podzim přidáme trať Holyně – Slivenec, a také Divoká Šárka – Dědina. Ačkoliv to není novostavba, tak za týden začneme jezdit také na zrekonstruované trati Ohrada – Palmovka. Nesmírně mě těší, že se nám projekty nových tratí daří připravovat a realizovat. Za to patří především velké díky kolegům z DPP, za podporu našemu akcionáři, hl. m. Praze a v případě realizace této tratě také zhotovitelům, že dodrželi termín výstavby,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
„Praha v posledních letech zažívá doslova tramvajový boom! Masivní investice do rozvoje MHD jsou pro nás jednoznačnou prioritou. Tramvajové tratě chceme navíc postupně propojit tramvajovým okruhem po obvodu celého města. Prodloužením tramvajové trati Sídliště Modřany – Libuš přivádíme kapacitní kolejovou veřejnou dopravu do oblastí, které se v uplynulých letech významně rozvíjely, ale doposud byly obsluhovány pouze autobusovými spoji. Navíc jsou to oblasti, kde je v návaznosti na metro D plánována další výstavba bytových domů,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Statistiky ze stavby nové tramvajové tratě Sídliště Modřany – Libuš
Délka tratě: 1 750 metů
Počet instalovaných sloupů trolejového vedení: 43 betonových a 18 ocelových
Délka instalovaného trolejového vedení: 4 100 metrů
Použité kolejnice: celkem 314,2 tun
Počet instalovaných pražců: 4 962 kusů
Množství použitých štěrkodrtí: celkem 20 887 tun
Celkový objem zemních prací: 40 000 tun
Sadové úpravy: vysazeno 85 stromů a 26 392 keřů
Zdroj: DPP
