Šéf hnutí ANO přitom sítím dříve kraloval. Generál Petr Pavel je ale zcela očividně obklopený marketingovým týmem, který ví, kudy běží zajíc. Na sociálních sítích generál Pavel sype jeden příspěvek za druhým a aktivně komunikuje s příznivci.
Pavel zcela dominuje na Instagramu
Zatímco Andrej Babiš má na Instagramu přes 86 tisíc fanoušků a jeho aktivita je v porovnání s generálem nižší. I možná z tohoto důvodu za poslední měsíc získal přibližně 20 tisíc nových sledujících. Instagramový účet Petra Pavla naopak zaznamenal extrémní nárůst. Aktuálně ho sleduje přes 372 tisíc příznivců. Na jeho profilu se denně objeví klidně i 10 nových pevných příspěvků a několik desítek stories. Zároveň také chytře propojuje svůj účet s různými známými osobnostmi, které ho veřejně podporují.
Zároveň je ale potřeba zmínit, že Pavel má mnoho podporovatelů z řad mladých lidí včetně influencerů, zatímco Babiše podporují především starší lidé, kteří sociální sítě většinou nemají nebo je hojně nevyužívají.
Generál Pavel přebírá i vedení na Facebooku, kde rovněž dlouhodobě nominoval bývalý premiér Andrej Babiš. I když jeho zhruba cca 250 tisíc sledujících se pravděpodobně nikomu nepodaří překonat, Petr Pavel nabral v posledních dnech výrazné tempo, jak uvádí průzkum agentury NEWTON Media.
Zatímco na začátku ledna měla oficiální stránka generála ve výslužbě kolem 50 tisíc fanoušků, v současné době jich už je přes 120 tisíc. Od vyhlášení výsledků prvního kola se jejich počet téměř zdvojnásobil, přibylo jich více než 60 tisíc. Babiš přitom od prvního kola získal pouhé čtyři tisícovky fanoušků.
Záchranné lano v podobě Twitteru
V současné době Babiše zachraňují kritici z Twitteru. Na této platformě je ale jeho oponent nejaktivnější a expremiéra válcuje v množství reakcí, které se mu na jeho příspěvky dostává. Za poslední týden získal v průměru jeden Pavlův tweet přibližně 14 tisíc lajků, zatímco u Babiše to bylo pouhých 850, jak uvádí agentura NEWTON Media ve spolupráci se CNN Prima NEWS.
Zdroj: CNN Prima NEWS, Instagram, redakce