Connect with us

Zadejte svůj dotaz

.

Politika a justice

Politici na sociálních sítích: Nejvíce lajků sbírá před volbami Okamura, z političek Schillerová

Den před řádným termínem voleb do Poslanecké sněmovny zveřejnila digitální marketingová agentura Advisio analýzu, z níž vyplývá, že za poslední dva týdny vynaložila nejvíce finančních prostředků za reklamu na Facebooku a Instagramu ČSSD (téměř 290 tisíc korun týdně). Přinese to straně kýžené ovoce?

Zdroj: ČTK
Zdroj: ČTK

Výsledky posledních předvolebních průzkumů

Dle nejnovějších průzkumů agentur MEDIAN a STEM by volby vyhrálo ANO s 25 až 27 procenty hlasů, následované koalicí Spolu (přibližně 21 procent), koalicí Pirátů a STAN (17,4–19,4 procenta hlasů) a SPD (přibližně 10–12 procent hlasů). O vstup do Poslanecké sněmovny naopak dle všeho bojují ČSSD, KSČM, Přísaha a TSS (Trikolóra Svobodní Soukromníci). Nejlépe nakročeno má z nich dle agentury MEDIAN ČSSD. Dle jejího zářijového modelu se strana umístila zhruba půl procentního bodu nad hranicí vstupu do Poslanecké sněmovny (5,6 procenta). Výsledky dat STEM naopak dávají větší šanci KSČM, strana by mohla dle agentury získat přibližně 6,5 procenta volebních hlasů.

Strany na sociálních sítích

Právě ČSSD a KSČM přitom investovaly ze všech stran nejvíce do reklamy na sociálních sítích. Zatímco v létě byly jejich výdaje v této oblasti ve výši desítek tisíc korun týdně, nyní je to u KSČM 150 tisíc korun týdně, u ČSSD dokonce 290 tisíc korun týdně. Výdaje za reklamu značně navýšil i STAN, koalice Spolu investuje do digitální reklamy naopak dlouhodobě ve stabilní výši. Jsou však i strany, které investují pouze do profilu svého předsedy na úkor stranického profilu, jsou jimi ANO (Andrej Babiš), SPD (Tomio Okamura) a Přísaha – strana politického nováčka Roberta Šlachty. Více než ostatní strany utrácí za svého předsedu také ODS (Petr Fiala).

Předsedové stran na sítích

Tato čtveřice také na Facebook nejčastěji přispívá (denně v průměru mezi 4–13 příspěvky) a sbírá nejvíce lajků. Rekordmanem je v tomto směru Tomio Okamura, kterému se jich za poslední měsíc povedlo získat 459 543. Na druhém místě je Andrej Babiš s počtem 416 683 lajků, na třetím Robert Šlachta s počtem 117 042 lajků a na čtvrtém Petr Fiala, který obdržel 92 266 lajků. Nejhůře dopadl Vojtěch Filip. S 3 455 lajky a jedním zveřejněným příspěvkem denně skončil na posledním místě.
Jak vypadá příspěvek Tomia Okamury, který na sociálních sítích vyvolal v září největší vlnu reakcí?

Na příspěvek z 20. září 2021 zareagovalo 12 tisíc lidí a obdržel 11,8 tisíc pozitivních reakcí (To se mi líbí a Super).

Z političek vede Schillerová

Z političek kandidujících do Poslanecké sněmovny se na Facebooku nejvíce dařilo Aleně Schillerové. Celkem si odnesla za poslední měsíc přes 97 000 lajků. Nejoblíbenějším příspěvkem v září je foto Aleny Schillerové s následujícím popiskem:  

Na příspěvek ze 3. září zareagovalo 7,8 tisíce lidí a obdržel téměř 4,5 tisíce kladných reakcí (To se mi líbí a Super).

Z dalších političek kandidujících do Poslanecké sněmovny nasbíraly nejvíce lajků Zuzana Majerová Zahradníková (Trikolóra) – 74 632 lajků a Markéta Pekarová Adamová (TOP 09) – 54 311 lajků.

Zdroje dat:
Advisio, Facebook, STEM, MEDIAN

Může se Vám líbít

Politika a justice

Generál v záloze a bezpečnostní expert Andor Šándor studoval nejen v České republice, ale i v Itálii a USA. Byl šéfem vojenského zpravodajství a...

Byznys

Možná už jste v ní byli, nebo o ní minimálně slyšeli. Proslulá vietnamská tržnice SAPA, které se přezdívá stát ve státě, půjde už za...

Cestování

Nasadit helmu, sednout na kolo a objevovat krásy Čech a Moravy s větrem v zádech. Pokud si takhle představujete ideálně strávený víkend a cyklistika...

Byznys

Jan Procházka je vynálezcem revoluční baterie HE3DA, o níž v posledních letech slýcháme čím dál více. Radomír Prus je architektem miliardového projektu Magna Energy...