A tentokrát jde více na komoru. Petra Fialu vyobrazuje na předvolebních plakátech počmáraného, jako by šlo o dílo školáka třetí třídy… Předsedovi vlády jsou přikresleny čertovské růžky, ocas, ba dokonce i ocásek.
Na protější straně plakátu se zatím směje předseda SOCDEM Michal Šmarda. Nosným sloganem této kampaně je Lidskost místo sobectví.
Ze strany SOCDEM jde o zvláštní krok. Negativní politická kampaň (pokud nepočítáme kampaně před prezidentskými volbami, které jsou trochu specifické) tady v takové podobě již dlouho nebyla. Experti na politickou komunikaci ji hodnotí nejen jako neetickou, ale také málo funkční, která se často otočí proti svému zadavateli.
Naposledy se k podobné kampani uchýlil předseda ANO 2011 Andrej Babiš, který před volbami 2021 varoval své voliče před Piráty. Dosáhl ale jen částečného úspěchu – voliči pod vlivem této kampaně nepřešli k ANO 2011, ale k ODS a ke STANu.
Už teď naráží SOCDEM na problémy. Pro ČTK sdělil předseda strany Šmarda minulý víkend, že společnost BigBoard odmítla vyvěsit billboardy, které si strana řádně objednala. Jak Bigboard vysvětlila redakci iDNES, zveřejněné motivy vyhodnotila jako problematické z hlediska zákona o volebních kampaních.
Zdroj: politickymarketing.com