Prezentace
Suchá fakta o vzdělání, pracovních zkušenostech, plus kontakt na vás jistě nikomu příliš neučarují. Každý personalista chce vidět nadšení, motivaci, váš životní příběh. Pohrajte si s písmenky a nebojte se představit v tom nejlepším světle. Pokud o práci skutečně stojíte, musí to z vás být cítit na první pohled.
Fotografie
Pro nebo proti? Ať už patříte do kteréhokoliv tábora, platí zde stejné pravidlo jako u prvního bodu. Budoucí zaměstnavatel vás chce především poznat, a k tomu váš vzhled zkrátka patří. Přemýšlejte však i nad dojmem, jaký fotografie vysílá. Měla by být nejenom reprezentativní, ale také vhodná k dané pozici. Rozhodně se vyhněte neaktuálním, vyzývavým i „dokladovým“ portrétům.
Příprava
Abyste předešli faux pas i dojmu, že je vám jedno, kdo vás přijímá, je zapotřebí mít o firmě, kam se chystáte aspoň základní ponětí. Připravit si můžete i dodatečné otázky a při pohovoru být proaktivní. Budoucí zaměstnavatel to vždy ocení. Dále je samozřejmě vhodné působit příjemně, uvolněně, sebejistě a mít upravený vzhled.
Nepodceňujte se, hlaste se i na místa, která jsou nad vaše limity, a neustále testujte svou hodnotu na trhu práce. S každým dalším pohovorem získáte cvik a daleko lépe budete umět reagovat na otázky na tělo. Je to i jistá forma seberozvoje a posílení vlastní sebehodnoty.
Zdroj: autorský text