Connect with us

Zadejte svůj dotaz

.

Byznys

Kolik vydělávají čeští influenceři? Leoš Mareš si účtuje až 400 tisíc korun

Sdílí své životy na sociálních sítích a dostávají za to zaplaceno. S posunem do on-line světa vznikla nová profese – influencer. Tento pojem zná už asi každý, ale co vlastně takový influencer dělá, čím se živí a jaké má výdělky? Influenceři si mohou vydělat řádově až několik set tisíc korun měsíčně. Leoš Mareš prozradil, že si účtuje za jednu spolupráci minimálně 400 tisíc korun.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Influenceři obecně vydělávají peníze tím, že ovlivňují nákupní rozhodování ostatních lidí. Každý šikovný influencer má významné příznivce na svých sociálních sítích, tzv. sledující. Influenceři vydělávají peníze tím, že podporují určitou značku prostřednictvím sponzorovaných příspěvků, partnerských odkazů a kódů nebo vlastním merchem, což jsou reklamní předměty daného influencera.

„Influencer marketing do Česka pomalu přichází, je to povolání na full-time job. Influencer prezentuje to, jak se chová, co dělá a doporučuje lidem, kam chodit nebo co kupovat,“ říká Helene Nguyen, odbornice na influencer marketing.

Kolik si mohou influenceři vydělat?

Díky sociálním médiím, jako je Instagram, TikTok a YouTube, se v posledním desetiletí stalo trendem být influencer. S velkým počtem sledujících si mohou tito lidé vydělávat mnohem víc než v běžném zaměstnání. Výdělky influencerů jsou velmi různorodé. Oficiální přehledy neexistují, ale Leoš Mareš nedávno prozradil, že si při spolupráci účtuje minimálně 400 tisíc korun.

„Úspěšní influenceři si mohou vydělávat i statisíce měsíčně, v zahraničí to jsou i desítky milionů korun,” řekla Tereza Salte, autorka blogu Tereza In Oslo a zakladatelka společnosti Elite Bloggers v rozhovoru pro DVTV.

Influenceři se rozdělují do skupin podle počtu sledujících. Do první skupiny patří mega influenceři neboli celebrity, kteří mají kolem milionu sledujících a dokážou si vydělat 100 až 300 tisíc korun za měsíc. Následují tzv. makro influenceři, ti mají okolo 300-600 tisíc sledujících a tím pádem nižší výdělky než mega influenceři. Další jsou mikro influenceři, kteří mají na kontě okolo 100 tisíc sledujících. A poslední jsou nano influenceři s počtem 5-10 tisíc sledujících.

„Mnoho nových klientů začalo mít o influencer marketing zájem a rozpočty stávajících klientů se výrazně zvýšily,“ tvrdí Tereza Salte.

Tvůrci preferují spolupráce na Instagramu

Jednou z nejoblíbenějších a současně pro influencery nejvýhodnějších platforem je bezesporu Instagram, což potvrzuje i Peter Varga, zakladatel společnosti Lafluence, která nabízí katalog československých influencerů.

„Pokud chce člověk příspěvek zpeněžit, za jednotku času dostane na Instagramu víc. Je k němu tak tlačený i ekonomicky. Nakonec to je o tom, že za hodinu práce si na Instagramu influenceři vydělají víc,“ uvádí Varga.

Kteří influenceři kralují Instagramu?

1. Petr Čech – 2,3 milionu sledujících
2. Makhmud Muradov – 1,8 milionu sledujících
3. Leoš Mareš – 1,1 milionu sledujících
4. Silvie Mahdalová – 1,5 milionu sledujících
5. Jirka Král – 922 tisíc sledujících

Zdroje dat:
Seznam Zprávy, Mediář, eVisions, LP-life, Aktuálně.cz

Může se Vám líbít

Celebrity

Syn Kateřiny Kornové Filip slavil 30. narozeniny. Narodil se den před narozeninami svého otce zpěváka a herce Jiřího Korna, takže pánové slavili v tandemu....

Celebrity

Kdo ještě neslyšel o vztahu modelky Agáty Hanychové a mediálního magnáta Jaromíra Soukupa, jako by snad ani nebyl. Zprávy o tomto nově vzniklém páru...

Celebrity

Sto lidí, sto chutí, říká jedno známé české pořekadlo. O tom, že se člověk nikdy nezalíbí všem, se na vlastní kůži přesvědčila také herečka...

Reality shows

Napínavý souboj o kmenovou a individuální imunitu, konec klíčového hráče i neprofesionální chování moderátora Ondřeje Novotného, které tvůrci reality show raději vystřihli, ale trochu...