Influenceři obecně vydělávají peníze tím, že ovlivňují nákupní rozhodování ostatních lidí. Každý šikovný influencer má významné příznivce na svých sociálních sítích, tzv. sledující. Influenceři vydělávají peníze tím, že podporují určitou značku prostřednictvím sponzorovaných příspěvků, partnerských odkazů a kódů nebo vlastním merchem, což jsou reklamní předměty daného influencera.
„Influencer marketing do Česka pomalu přichází, je to povolání na full-time job. Influencer prezentuje to, jak se chová, co dělá a doporučuje lidem, kam chodit nebo co kupovat,“ říká Helene Nguyen, odbornice na influencer marketing.
Kolik si mohou influenceři vydělat?
Díky sociálním médiím, jako je Instagram, TikTok a YouTube, se v posledním desetiletí stalo trendem být influencer. S velkým počtem sledujících si mohou tito lidé vydělávat mnohem víc než v běžném zaměstnání. Výdělky influencerů jsou velmi různorodé. Oficiální přehledy neexistují, ale Leoš Mareš nedávno prozradil, že si při spolupráci účtuje minimálně 400 tisíc korun.
„Úspěšní influenceři si mohou vydělávat i statisíce měsíčně, v zahraničí to jsou i desítky milionů korun,” řekla Tereza Salte, autorka blogu Tereza In Oslo a zakladatelka společnosti Elite Bloggers v rozhovoru pro DVTV.
Influenceři se rozdělují do skupin podle počtu sledujících. Do první skupiny patří mega influenceři neboli celebrity, kteří mají kolem milionu sledujících a dokážou si vydělat 100 až 300 tisíc korun za měsíc. Následují tzv. makro influenceři, ti mají okolo 300-600 tisíc sledujících a tím pádem nižší výdělky než mega influenceři. Další jsou mikro influenceři, kteří mají na kontě okolo 100 tisíc sledujících. A poslední jsou nano influenceři s počtem 5-10 tisíc sledujících.
„Mnoho nových klientů začalo mít o influencer marketing zájem a rozpočty stávajících klientů se výrazně zvýšily,“ tvrdí Tereza Salte.
Tvůrci preferují spolupráce na Instagramu
Jednou z nejoblíbenějších a současně pro influencery nejvýhodnějších platforem je bezesporu Instagram, což potvrzuje i Peter Varga, zakladatel společnosti Lafluence, která nabízí katalog československých influencerů.
„Pokud chce člověk příspěvek zpeněžit, za jednotku času dostane na Instagramu víc. Je k němu tak tlačený i ekonomicky. Nakonec to je o tom, že za hodinu práce si na Instagramu influenceři vydělají víc,“ uvádí Varga.
Kteří influenceři kralují Instagramu?
1. Petr Čech – 2,3 milionu sledujících
2. Makhmud Muradov – 1,8 milionu sledujících
3. Leoš Mareš – 1,1 milionu sledujících
4. Silvie Mahdalová – 1,5 milionu sledujících
5. Jirka Král – 922 tisíc sledujících
Zdroje dat:
Seznam Zprávy, Mediář, eVisions, LP-life, Aktuálně.cz
