Kdy vznikla myšlenka, že si založíte vlastní módní značku?
Dalo by se říct, že to byla osudová záležitost. V období, kdy jsem studovala na Newton College, tak nás během studií vedli k tomu, abychom si založili něco vlastního a vždycky jsem věděla, že nechci pracovat v žádném velkém a zahraničním korporátu, takže moje cílevědomost a pracovitost mě přivedla k myšlence vybudování si vlastní módní značky. Přemýšlela jsem nad tím, co by mě bavilo a výhodou je i to, že jsem dost kreativní. Odjakživa mě vedle kreativnosti naplňuje práce s lidmi, což se zobrazovalo i ve volbě studijního oboru, jímž byla Psychologie pro manažery. Dohromady jsem se dala s Togi na přednášce Obchodního práva, kde jsme jakožto studenti, měli říct, jaký je náš podnikatelský směr a cíl. Vždycky jsem toužila pracovat v módním průmyslu, takže jsem řekla, že mým cílem je vytvořit vlastní značku spodního a nočního prádla. Togi to zaujalo, jelikož měla podobný záměr a cíl. Nakonec jako modelka má k tomu blízko, takže si ke mně přisedla, a tím bylo zahájeno budování Paonu. Vyhledávala jsem různé značky spodního prádla, zjišťovala jsem, jak se taková značka buduje a jaké střihy jsou oblíbené. Přišla jsem na to, že spodní prádlo je hodně komplexní záležitostí a předně v tom, jak se v mnoha aspektech odlišuje od šití klasického oblečení a pak i v materiálech. Byla to dobrodružná cesta!
Co znamená Paon label a kdo přišel s tímto názvem?
Paon znamená ve francouzštině páv. Nevybraly jsme si tento název kvůli významu, ale pro jeho jemnost, jednoduchost a hodí se pro pánské i dámské prádlo.
Kdy jste zahájily vaši realizaci snu?
Myslím si, že to bylo v tu chvíli, kdy jsme se rozhodly založit e-shop. Viděly jsme určitý zájem o naše produkty, bavilo nás to…

Jaký je rozdíl mezi e-shopem a prodejnou? Nabízíte stejné produkty?
Každý vyhledatelný produkt na e-shopu, naleznete i na prodejně. Velmi často se na nás obrací zákaznice s dotazy týkajících se správné volby velikosti a tvaru podprsenky, takže není problém se osobně zastavit v našem obchůdku a vybraný produkt si vyzkoušet.
Kolika členný je tým v Paonu?
Vedle mne a Togi, tak do vnitřního týmu patří švadlena Elena, výrobní asistentka a poradkyně Rebeka a Gréta, která pomáhá na showroomu. Pak je vedlejší tým, který tvoří marketingová agentura. Ještě do naší firmy patří společník Václav Staněk, jenž je naším hlavním investorem od roku 2019.
Změnila se filozofie firmy po nástupu nového investora?
Až teprve minulý rok jsme stanovili základy filozofie naší firmy. Začaly jsme s podnikáním v poměrně brzkém věku, a i když je Togi o 3 roky starší než já, tak jsme v té době byla ještě nezkušená kuřátka, která nevěděla, jak to v módním průmyslu chodí… Na úplném začátku jsme spíše hleděly na celkové provedení produktů a filozofie nebyla pro nás důležitou. Až po tom, co jsme objevili už v rozrostlé sestavě přírodní materiály, tak jsme se jako firma vydali na cestu, jenž by nabízela spodní prádlo pro ženy jakéhokoliv druhu postavy a vyznání. Po nástupu Václava Staňka jsme ocitli na úplně jiné úrovni byznysu. Z původní tří členné skupiny vznikla firma se vším všudy.

Jaké byly začátky a co bylo pro vás nejobtížnější?
Než jsme vytvořily první a základní trojúhelníčkový typ našich bralett, doba trvání návrhu a následného zhotovení se pohybovala okolo 3–4 měsíců. Zásadní problém nastal v momentě, když jsme sháněly švadlenu, která by uměla ušít spodní prádlo. Jelikož jsme se následně dozvěděly, že se tomu na průmyslových školách nevyučuje, protože spodní prádlo je specifickým oděvem a postupně se už tak zmenšuje minimum těch, které se tomu věnují na profesionální úrovni. Nezbývalo nám nic jiného než pátrat a hledat. Vystřídaly jsme řadu švadlen, než jsme narazily na profesionální pánskou krejčovou Elenu Dufkovou, jež se postupně naučila šít prádlo a posléze i ostatní v týmu.
Proč zrovna spodní prádlo? Neobávaly jste se konkurence, která v té době nebyla natolik zastoupena v ČR, ale přesto existence zahraničních fast fashion obchodů byla jedinou možností zakoupení spodního prádla?
Když jsme začínaly před pár lety, tak zrovna v ČR nebylo tolik lokálních značek se spodním prádlem, takže jsme měly skvělou příležitost se prosadit na trhu. Ten nebyl natolik nasycený v tomto směru, ale zároveň nechci říkat, že byla nalezena díra na trhu, jelikož spodní prádlo bylo, je a bude.
Jak vypadala první kolekce spodního prádla?
První kolekce vznikala deset měsíců a byla předně zaměřená na vrchní díly s nášivkami symbolů, jenž v té době byly celkem trendem. Vytvořilo se pár vzorků a následně byly zaslány našim blízkým a kamarádkám. Čekaly jsme na jejich reakce a ohlasy, které byly více než přívětivé, a proto jsme se následně rozhodly, že do toho půjdeme a začneme je prodávat.

V čem je Paon odlišný oproti jiným značkám spodního prádla?
Zaměřujeme se na udržitelnost a kvalitu provedení. Vybíráme příjemné a přírodní materiály, mezi které řadíme bambus nebo bio bavlnu. Jdeme po jednoduchých střizích a snažíme se naslouchat potřebám jak už dlouholetých, ale i nově příchozích zákaznic. Taktéž poskytujeme službu na míru. Když si klientka vybere jednu z naší speciální nabídky, do které se řadí, ať už předělání střihu, velikosti či změny materiálu spodního prádla, jsme nejen ochotní vytvořit požadované změny, ale i kompletně navrhnout a ušít nové spodní prádlo na míru.
Hodláte se zaměřit i na zahraniční trh?
Zatím takové plány nemáme a ani se jim nevyhýbáme. Do budoucna se budeme zaměřovat na rozšíření produktového portfolia, které by nemělo jen zahrnovat spodní a noční prádlo, ale nově zařazené plavky či outfit. Ráda bych se podívala do zahraničí a dozvěděla více o nových technologií výroby spodního prádla, které nejsou v ČR zatím možné, protože jsme omezení v určitých bodech, ale až dojde ke změně, budeme připravení.

