Akvizicí, ke které došlo začátkem dubna, pokračuje skupina BigBoard v budování mediální společnosti, pod kterou spadá také zavedený lifestylový web Flowee a metropolitní zpravodajství PrahaIN. BigBoard získal ve vydavatelství News Media 70% většinu, když odkoupil celý dosavadní 50% podíl společnosti Global Marketing a 20 % od dosavadního šéfredaktora Médiáře Ondřeje Austa. Ten si ponechává zbývajících 30 % a nadále zůstává ve vedení redakce.
„Produkce vydavatelství News Media vhodně doplňuje naše dosavadní mediální aktivity a dále rozšíří náš online byznys”, vysvětluje spoluzakladatel BigBoardu Richard Fuxa. 55letý miliardář stál v roce 1998 u zrodu společnosti, kterou o 13 let později rozšířil o konkurenční News Outdoor a později také o outdoor akzent.
Skupina BigBoard je s více než 50% podílem na českém trhu venkovní reklamy největším poskytovatelem prémiových outdoorových reklamních ploch na nejatraktivnějších místech. Richard Fuxa je zároveň 20% vlastníkem skupiny, dalších 20 % v ní má společnost Touzimsky Media spravovaná Janem Veverkou. Zbývající 60% podíl drží slovenská mediální skupina JOJ Media House.
Silný impuls do další éry Médiáře
Médiář do podzimu 2014 vydával jeho šéfredaktor Ondřej Aust sám. Poté založil s dosavadním obchodním ředitelem Michalem Bařinou společnou vydavatelskou firmu News Media. „Po 11 letech fungování je současný Médiář v optimální, personální i ekonomické formě. A díky BigBoardu dostane o mnoho širší záběr”, říká Aust. Servisní agentura společnosti BigBoard BigMedia se podle Richarda Fuxy bude moci aktivně zapojit do marketingových a eventových aktivit Médiáře.
Médiář mění majitele. Více o tom v článku:https://t.co/ZUnmG5pBp8
— Médiář (@mediarcz) April 7, 2022
Médiář přitom není jediným Fuxovým nákupem v posledních týdnech. Koncem března získal 30% podíl ve vydavatelské společnosti Hrot, která vydává stejnojmenný ekonomický týdeník. „Vstup do projektu Hrot vítáme jako zajímavou příležitost pro rozvoj našich mediálních aktivit a online byznysu”, vysvětlil Fuxa a dodal, že většinových 70 % ve firmě Hrot zůstává společnosti Touzimsky Publishing spojené s dosavadním vydavatelem Janem Veverkou. Týdeník Hrot tak díky této akvizici plánuje rozšířit své aktivity o tvorbu podcastů a nakladatelskou činnost.
Richard Fuxa v minulosti rovněž spoluzakládal pražské centrum moderního umění DOX. Poté založil Nadační fond Richarda Fuxy na podporu kulturních projektů. V roce 2014 zrealizoval vůbec nejúspěšnější výstavu v české historii. Nejkomplexnější sbírku plakátů Alfonse Muchy z kolekce Ivana Lendla navštívilo v Obecním domě téměř 190 000 lidí.
Na přelomu let 2019 a 2020 byla sbírka poprvé k vidění v Asii a obrovskou pozornost poutala i v New Yorku. Před dvěma lety se výrazně rozšířená sbírka, která byla doplněna o velmi vzácné originály, vrátila do pražského Obecního domu.
Zdroje dat:
Médiář, Médiář, Nadační fond Richarda Fuxy, Wikipedia
