Connect with us

Zadejte svůj dotaz

.

Byznys

Richard Fuxa, spolumajitel mediálního impéria BigBoard group, převzal Médiář

Skupina BigBoard, která je jedničkou na českém trhu venkovní reklamy, se stala novým většinovým vlastníkem ve společnosti News Media, která Médiář vydává. Přední český online deník zaměřující se na marketing a média tak po 11 letech fungování získává významného investora. Společnost BigBoard počítá v následujících třech letech s významnými investicemi zejména do rozvojových projektů Médiáře.

Zdroj: ČTK
Richard Fuxa, zdroj: ČTK

Akvizicí, ke které došlo začátkem dubna, pokračuje skupina BigBoard v budování mediální společnosti, pod kterou spadá také zavedený lifestylový web Flowee a metropolitní zpravodajství PrahaIN. BigBoard získal ve vydavatelství News Media 70% většinu, když odkoupil celý dosavadní 50% podíl společnosti Global Marketing a 20 % od dosavadního šéfredaktora Médiáře Ondřeje Austa. Ten si ponechává zbývajících 30 % a nadále zůstává ve vedení redakce.

„Produkce vydavatelství News Media vhodně doplňuje naše dosavadní mediální aktivity a dále rozšíří náš online byznys”, vysvětluje spoluzakladatel BigBoardu Richard Fuxa. 55letý miliardář stál v roce 1998 u zrodu společnosti, kterou o 13 let později rozšířil o konkurenční News Outdoor a později také o outdoor akzent.

Skupina BigBoard je s více než 50% podílem na českém trhu venkovní reklamy největším poskytovatelem prémiových outdoorových reklamních ploch na nejatraktivnějších místech. Richard Fuxa je zároveň 20% vlastníkem skupiny, dalších 20 % v ní má společnost Touzimsky Media spravovaná Janem Veverkou. Zbývající 60% podíl drží slovenská mediální skupina JOJ Media House.

Silný impuls do další éry Médiáře

Médiář do podzimu 2014 vydával jeho šéfredaktor Ondřej Aust sám. Poté založil s dosavadním obchodním ředitelem Michalem Bařinou společnou vydavatelskou firmu News Media. „Po 11 letech fungování je současný Médiář v optimální, personální i ekonomické formě. A díky BigBoardu dostane o mnoho širší záběr”, říká Aust. Servisní agentura společnosti BigBoard BigMedia se podle Richarda Fuxy bude moci aktivně zapojit do marketingových a eventových aktivit Médiáře.

Médiář přitom není jediným Fuxovým nákupem v posledních týdnech. Koncem března získal 30% podíl ve vydavatelské společnosti Hrot, která vydává stejnojmenný ekonomický týdeník. „Vstup do projektu Hrot vítáme jako zajímavou příležitost pro rozvoj našich mediálních aktivit a online byznysu”, vysvětlil Fuxa a dodal, že většinových 70 % ve firmě Hrot zůstává společnosti Touzimsky Publishing spojené s dosavadním vydavatelem Janem Veverkou. Týdeník Hrot tak díky této akvizici plánuje rozšířit své aktivity o tvorbu podcastů a nakladatelskou činnost.

Richard Fuxa v minulosti rovněž spoluzakládal pražské centrum moderního umění DOX. Poté založil Nadační fond Richarda Fuxy na podporu kulturních projektů. V roce 2014 zrealizoval vůbec nejúspěšnější výstavu v české historii. Nejkomplexnější sbírku plakátů Alfonse Muchy z kolekce Ivana Lendla navštívilo v Obecním domě téměř 190 000 lidí.

Na přelomu let 2019 a 2020 byla sbírka poprvé k vidění v Asii a obrovskou pozornost poutala i v New Yorku. Před dvěma lety se výrazně rozšířená sbírka, která byla doplněna o velmi vzácné originály, vrátila do pražského Obecního domu.

Zdroje dat:
Médiář, Médiář, Nadační fond Richarda Fuxy, Wikipedia

Může se Vám líbít

Celebrity

Syn Kateřiny Kornové Filip slavil 30. narozeniny. Narodil se den před narozeninami svého otce zpěváka a herce Jiřího Korna, takže pánové slavili v tandemu....

Reality shows

Napínavý souboj o kmenovou a individuální imunitu, konec klíčového hráče i neprofesionální chování moderátora Ondřeje Novotného, které tvůrci reality show raději vystřihli, ale trochu...

Celebrity

Sto lidí, sto chutí, říká jedno známé české pořekadlo. O tom, že se člověk nikdy nezalíbí všem, se na vlastní kůži přesvědčila také herečka...

Reality shows

Vrabci na střeše si o tom štěbetali už dlouho, ale ani jeden z nich vztah zatím oficiálně nepotvrdil. Po zhlédnutí 11. epizody reality show...