Kdy jste objevil TikTok?
TikTok mi doporučil kamarád v roce 2019 s tím, že tam jsou srandovní videa. V té době tam byl akorát Adam Kajumi a pár dalších, kteří se ho snažili kopírovat. Ze začátku to na mě působilo dojmem, že je to skutečně aplikace jen pro děti. Stovky videí malých dětí snažících se o Lip Sync videa, malí tancující kluci, a podobně. V tu chvíli to pro mě bylo absolutně neuchopitelné. Nevěděl jsem, co bych tam mohl vytvářet, tak jsem aplikaci po dvou dnech smazal.
Něco mi říká, že tím ale příběh nekončil…
Za čtvrt roku jsem se k tomu ale vrátil, asi z chvilkové nudy, to už si přesně nepamatuji. Začal jsem aplikaci hlouběji prozkoumávat, natočil své první video a rychle získal prvních pět set zhlédnutí. Bylo to zajímavé, protože taková videa na Instagramu měla na mém profilu organický dosah jen z desetiny tak velký, jaký jsem viděl na TikToku. Tak jsem se rozhodl natočit další videa. Jedno z nich bylo video s klasickým přechodem, ve kterém jsem se nahý objevil na poli. To mi sice záhy TikTok stáhnul, viděl jsem ale, že organické imprese jsou tam naprosto šílené a že ta aplikace má potenciál.

Zdroj: Petr Horálek
Jak se vám pak na TikToku dařilo?
Na jaře roku 2020 jsem měl už devadesát tisíc sledujících, když mi ale z nepochopitelného důvodu, který neznám dodnes, můj účet smazali. V tu chvíli jsem cítil naprostou bezmoc. Z ní záhy vzešel pocit naštvání a odhodlání. Řekl jsem si, že na TikToku vytvořím něco, co nebude závislé jen na jednom profilu, na mém. Tím se zrodila myšlenka WELOVEFUN. Neodůvodnitelné mazání účtů od platformy se děje i dnes, teď už jsme ale napojení přímo na TikTok a známe cesty, jak to teoreticky řešit.
Jak vzpomínáte na začátky WELOVEFUN?
Začátkem první koronavirové vlny v Česku měl každý najednou více času a to mi hrálo do karet. Vybral jsem si tvůrce, kteří měli dobrý dosah a zaujala mě jejich tvorba. Řekl jsem jim, že připravuju tým influencerů, kteří si budou navzájem růst, a tak začala postupně vznikat naše parta. Už tehdy jsem věděl, že je jen otázkou času, než se na TikTok zaměří české firmy a dají influencerům možnost využít svou tvorbu a vydělat peníze. V té době už jsme spolupracovali s první firmou Warner Music.
Jaké první tvůrce jste si na TikToku vybral?
Prvními influencery byla třeba Sairem, Samuel Samake, Hanka Gelnarová a další. Tehdy mi šlo v první řadě o čísla, ale také o kvalitu tvorby. Nechtěl jsem spolupracovat s nikým kontroverzním nebo negativně vnímaným.

Zdroj: Petr Horálek
Jak se stavíte k Instagramu?
Instagram je potřebná sociální síť pro prezentaci firmy i jednotlivců. V aktuální pokročilé fázi už ale není vhodnou sítí pro začátek a pro začínající tvůrce. Ti tam nedostávají tolik prostoru, jako právě na TikToku.
Proč by měl podle vás být člověk na TikToku?
Protože se může velice rychle a relativně snadno dostat k širokému spektru nových lidí. TikTok už dávno není jen aplikací pro děti, jak tomu mohli být v roce 2019. Sám TikTok více podporuje edukační obsah, přibývá spousta motivačních videí a podobného obsahu pro starší publikum. Na platformě funguje stále více starších influencerů a daří se jim tam. Zároveň si nemyslím, že by Instagram a TikTok měly být přímými konkurenty. Mohou fungovat vedle sebe. TikTok je jedničkou co se týče vertikálních videí. O trendovosti hovoří i fakt z posledních dvou let, kdy TikTok překonal ostatní aplikace v počtu nových stažení. S tím, co nového se chystá to navíc bude stále atraktivnější prostředí pro firmy, tím pádem i pro influencery, které si firmy zvolí do svých kampaní. Podle mého názoru TikTok překoná Instagram, a to do tří let.
Jak se stavíte k tomu, že se nezletilým tvůrcům na TikToku, pokud jsou šikovní, může dostat do rukou i půlmilionové publikum, ve spoustě případů ale nejsou schopni s takovým publikem pracovat a zvládnout komunikaci především při tématech názorů na život, politiku nebo aktuálně i válku?
Jsem si toho vědomý. Tím, že jsou to mladí lidé, dokážou svůj postoj k věci vyjádřit mnohdy ne zrovna ideálním způsobem. S tvůrci, kteří s námi spolupracují, o těchto tématech mluvíme a připravujeme je na to, jak pracovat s informacemi, aby mezi širokou veřejnost nešířili dezinformace. Snažíme se jim pomoct vyspět rychleji, než by stihli nějaký takový přešlap z nerozvážnosti.

Zdroj: Petr Horálek
Jak si vaše organizace drží kontrolu nad tím, co influenceři vypouští ke svému publiku?
V rámci námi domlouvaných placených spoluprací je to jasné, tam tu kontrolu máme plnou. Jinak máme každý měsíc schůzku, kde společně probíráme komunikační záležitosti k veřejnosti i fanouškům. Učíme influencery, jak se stavět ke změnám na platformě a právním podrobnostem. Co se týče nových členů týmu, vstupním pohovorem do WELOVEFUN je ujištění se, že daný člověk má podobné smýšlení jako my ostatní.
Jakým způsobem jste přistoupil ke kauze Samuela Samakeho, který označil záběry z válkou zničené Ukrajiny za falešné?
Musím říct, že to nebylo poprvé, co se takto nevybíravě vyjádřil ke společenskému tématu. Samuel od nás dostal důrazné varování, že pokud by se něco takového mělo opakovat, spolupráci s ním ukončíme. Veřejně jsme se k jeho videu nevyjadřovali, protože i když tvůrci spolupracují s námi a my s nimi, obsah na jejich profilu je přeci jen jejich osobní názor. Samuelova vyjádření bylo hloupé, nešlo však o zaujetí sympatií s ruským prezidentem nebo s aktem války. Vzhledem k tématu aktuální situace na Ukrajině jsme ale ukončili spolupráci s jinou influencerkou nasta The Russ. Její vyjádření bylo hodně přes čáru.
Pojďme na příjemnější notu. Co konkrétně dělá WELOVEFUN pro firmy i influencery?
Jsme organizací tvůrců pro tvůrce. Jsme domovem pro influencery a partnerem pro značky. Z talentovaných jedinců jsme schopni udělat hvězdy TikToku. Obstaráváme jim veškerou podporu v rámci tvorby či edukace a poskytujeme jim i služby profesionálních grafiků a střihačů. Vytváříme tým lidí kolem nich, aby se mohli soustředit na sebe a svou tvorbu. Co se týče spolupráce s firmami, ty učíme adaptovat se na specifické prostředí TikToku. Vytváříme pro ně strategii fungování na platformě, tvoříme pro ně placenou inzerci, influencer marketing a jsme schopni pro ně i tvořit videa. Tyto dva světy tedy propojujeme navzájem.

S jakými firmami spolupracujete?
Začínali jsme s Warner Music Group. Později se přidalo BMW, Okay Elektro, OKTAGON MMA. Dělali jsme kampaně pro Volkswagen i Sony Music. Zajímají nás jedničky na trhu.
Jak probíhá spolupráce třeba s takovým OKTAGONEM?
Už to bude rok, co spolu tvoříme. S týmem jezdíme na každý turnaj, kde natáčíme videa a zároveň využíváme i obsah, který produkuje OKTAGON na ostatní platformy, který následně upravujeme pro potřeby TikToku. Za to dobu jsme se z 25 tisíc sledujících dostali na 87 tisíc. Měsíčně doručujeme přes 1,3 milionu impresí.
