Udělejte si plánovače
Stačí roční, týdenní, denní a přizpůsobujte si je dle potřeby. Věci, které děláte pravidelně, z paměti, si nepište, ale pokud chcete postupovat strategicky a od nejdůležitějších věcí, pak se bez nich neobejdete. A jedna důležitá poznámka? Nikdy neodcházejte od rozdělaného úkolu k jinému. Zadaný úkol si vždy rozfázujte, a pokud vám zabere více času, rozdělte si jej na dílčí úkoly. Nemusíte být příliš ambiciózní, cílem je vidět progres a na nic nezapomínat.
Volte priority
Na každý den si zvolte maximálně 3 priority, které je nutné splnit. Snadno tak získáte sebevědomí, že se vám daří a uděláte toho více. Drobnější seznam úkolů poté může být uvolněný k tomu, abyste si jej příležitostně přesunuli na jiný den. Základem je vědět, co MUSÍTE stihnout a co CHCETE stihnout. Pokud vám dělá problém dodržovat časy, zbytečně se tím nezabývejte a jen si zapisujte přibližný časový budget na splnění. Postupujte vždy od nejdůležitějších činností k těm nejméně podstatným.
Vyhodnocujte
Na konci dne, týdne i roku vyhodnocujte, co se vám povedlo, a na čem byste naopak chtěli ještě zapracovat. Pochvalte se za skvělý výkon a soustřeďte se na svůj cíl. Netrestejte se za selhání, jde pouze o to, upravit směr vaší cesty.
Bez správně nastavené strategie nemůže vaše podnikání správně fungovat. Co budete hodnotit a vyhodnocovat? Pro správnou zpětnou vazbu jsou potřeba konkrétní data a ta získáte jedině tak, že budete přesně vědět, co vám funguje, co je s vámi v souladu a nad čím jen plýtváte časem. Správným plánování navíc ušetříte čas nad přemýšlením a prokrastinací, jednoduše postupujete jako po schodech.
Zdroj: autorský text