Connect with us

Zadejte svůj dotaz

.

Cestování

Brblající Češi u moře a rozčarovaní návštěvníci lázeňských hotelů. Ze stížností některých dovolenkářů zůstává rozum stát

Lidé letos po vynuceném dvouletém půstu ve velkém vyrazili na dovolené. Spolu s nárůstem letních pobytů přibývá také stížností těch, kteří nebyli se svou dovolenou spokojení. Z recenzí a diskuzí, které je před objednáním pobytu dobré pročíst, se přitom člověk dozví nejen užitečné informace, které mu mohou ušetřit peníze a zklamání. Občas se v rozhořčených reakcích skrývají skutečné perly, které zaručeně pobaví.

zdroj: Shutterstock
zdroj: Shutterstock

Zklamání z jednoho takového pobytu nedávno popsali dva manažeři, kteří si vybrali 4hvězdičkový hotel v Mariánských Lázních. Z jejich popisu vyplývá, že špatně bylo téměř všechno. Kvůli pracovnímu zasedání se zahraničními kolegy si vybrali podnik, který avizoval pokoje se skvělou wifi. Realita ale byla popisu na hony vzdálená. „Bohužel, wifi fungovala pouze na chodbě hotelu. Na pokoji se téměř nedalo připojit. Recepční nám nabídla, abychom šli pracovat do restaurace, kde je signál údajně silnější. Ovšem interní firemní záležitosti nemůžeme probírat ve veřejném prostoru,” popisuje Petr, který nakonec musel se svým kolegou kvůli absenci jiného pokoje (byť je rezervační portál nabízel) improvizovat. „Na výměnu hotelu nezbýval čas, bylo tedy nutné vytvořit wifi hotspot z datového připojení a videokonferenci realizovat přes data.”

Ubytovaní manažeři ovšem zažili i další rozčarování, které by ve 4hvězdičkovém podniku člověk nečekal. „Na snídani byly totálně zuhelnatělé lívance, objednaný burger s hranolky byl obyčejný polotovar mezi neopečenými levnými bulkami s trochou kečupu a půlkou plátku cheddaru. Hranolky byly samozřejmě kupované. Ve 4* hotelu to považuji opravdu za drzost.” Návštěvníkům vadilo i to, že hotel byl u rušné silnice, pokoj u výtahové šachty a na pokoji byly neskutečně úzké postele.

Načančané pokoje na fotkách vs. realita

Zasvěcenou odpověď k rozčarování hostů připojila Martina, která pracovala brigádně v jednom z mariánskolázeňských hotelů. „Pokoje se připravují tak, že se vybere ten nejlepší, načančá se, aby vypadal co nejlépe a na stránkách zafungoval. Skutečnost je ale jiná, to je překvapení pro hosty. Divila jsem se, že ten hotel už dávno nezavřeli.” Žena podle svých slov sice před cestami prověřuje recenze, po své předchozí zkušenosti jim ale nevěří.

Se svým pobytem v Mariánských Lázních neměla dobrou zkušenost ani Lenka, a to v hotelu, jehož jméno neuvedla, pouze naznačila, že šlo o podnik známý z natáčení jednoho filmu. „Všechno bylo v pořádku, jen jídlo strašné. Na snídani kupované záviny, nízké suché bábovky, vejce vůbec neochucená, přilepená.. obědy v pořádku, ale k večeři černé staré brambory, které by snad nejedlo ani prase, maso hodně přesolené, ryba vysušená a přilepená k nádobě. Velké zklamání na 4*.”

zdroj: Shutterstock

Jiný 4hvězdičkový hotel v „Mariánkách”, který měl slibovat luxusní ubytování, zase nenadchnul paní Dagmar. Vedení podniku ve své stížnosti vyčetla: „Při příjezdu jste pro nás neměli připravené ubytování, vůbec jsme nebyli v rezervačním systému. V pokoji, kam jste nás ubytovali místo hosta, který nedorazil, protékal záchod, na syna při sprchování spadla tyč se závěsem, v pokoji nebylo vysáto, v koupelně nevytřená podlaha a celou dobu pobytu jsme měli na pokoji nefunkční televizi kvůli chybějícímu přívodu do elektřiny a nedařilo se nám připojit k wifi.”

Také další lidé v diskuzi zmiňují nedostatky v lázeňských hotelech nejen v Mariánských Lázních, ale také v Poděbradech nebo Luhačovicích. Nejčastěji jim vadila nedostatečná strava, nevyhovující úzké postele, staré proleželé matrace nebo špatná hygiena v podobě švábů na pokoji nebo celodenně odloženém použitém prádlu přímo v cestě ubytovaných k výtahu.

„Podobná zkušenost z víkendového wellness pobytu ze Šumperka,” napsal další recenzent. „Manželka si objednala svíčkovou – maso nešlo ani ukrojit, natož rozkousat, já měl rizoto mdlé chuti. Opakovaně jsme volali recepční kvůli nefungující TV. Na večeři jsme raději nešli.”

Neutěšeného stavu v rekreačních zařízeních v Mariánských Lázních si před pár týdny všiml i Honza. „Viděli jsme, že v samotném lázeňském centru je dobře třetina hotelů zavřených, a to v plné sezoně. Patrně majitelé z ciziny a omezující opatření, nevím zda u všech” a přidává i zkušenost z moravské metropole: „Sám jsem zažil v Brně v červnu údajně kvalitní hotel plný much a jepic bez možnosti otevřít večer okno a vyvětrat si. Na žádost o slevu majitel nereagoval.”

Moc jídla, málo vody a příliš jemný písek na pláži

Speciální kapitolu tvoří stížnosti dovolenkářů jezdících do zahraničí s cestovní kanceláří. „Ráno bylo moře studené, odpoledne příliš teplé, písek byl žhavý a zařezával se do nohou a k večeři připravil hotel tolik jídla, až člověku bylo špatně,” dá se najít v těch úsměvnějších stížnostech hostů.

zdroj: Shutterstock

„Jednoho pána rozčilovala odpolední siesta a opakovaně se dožadoval otevření krámků po obědě, kdy chtěl nakupovat, protože v jinou denní dobu ležel na pláži,” vyjmenovávají další příklady ze své praxe delegáti cestovních kanceláří. Ti se občas musí vypořádat i se stížnostmi na velký počet medúz a ryb v moři, menší množství vody při odlivu, foukající vítr na pláži, chybějící zmrzlinu během snídaně nebo to, že jejich all inclusive program začal příliš brzy a oni nestihli sníst řízky z domova.

Čas od času se objeví i pedantský dovolenkář, který cestovní kanceláři vyčiní za to, že podle něho slibovala takzvaný hrubý písek, který je definován velikostí zrn 1,2–1,8 milimetru, on ale přitom naměřil pouhých 0,5 milimetru! Někdy zase dokáží nespokojení klienti strhnout body v hodnocení zájezdu za to, že jídla v restauraci bylo moc nebo bylo v Řecku příliš řecké a oni proto museli chodit do fast foodů.

Zdroj:
Cesty a výlety, iDnes

Může se Vám líbít

Celebrity

Syn Kateřiny Kornové Filip slavil 30. narozeniny. Narodil se den před narozeninami svého otce zpěváka a herce Jiřího Korna, takže pánové slavili v tandemu....

Celebrity

Kdo ještě neslyšel o vztahu modelky Agáty Hanychové a mediálního magnáta Jaromíra Soukupa, jako by snad ani nebyl. Zprávy o tomto nově vzniklém páru...

Celebrity

Sto lidí, sto chutí, říká jedno známé české pořekadlo. O tom, že se člověk nikdy nezalíbí všem, se na vlastní kůži přesvědčila také herečka...

Reality shows

Napínavý souboj o kmenovou a individuální imunitu, konec klíčového hráče i neprofesionální chování moderátora Ondřeje Novotného, které tvůrci reality show raději vystřihli, ale trochu...