Autobusem nově bezhotovostně
V každém autobusu, elektrobusu nebo trolejbusu DPP jsou nové oranžové samoobslužné terminály. Obdobně jako v tramvajích či vestibulech metra jsou vybaveny barevným grafickým dotekovým displejem a nabídkou v českém, anglickém a německém jazyce. Cestující si v nich budou moct zakoupit jízdenky pro jednotlivou jízdu nebo krátkodobé jízdenky pro spoje na území hl. m. Prahy a to, jak na jízdu na 30 či 90 minut nebo na 24 hodin, včetně varianty zlevněného jízdného. Platit můžete bezhotovostně jakoukoliv platnou debetní nebo kreditní kartou asociací Europay, MasterCard nebo Visa.
Omezení na trati mezi Újezdem a Klárovem
Po celou dobu bude v celém úseku mezi Klárovem a Újezdem obousměrně přerušen provoz tramvají. Místo něj zde DPP zavede náhradní autobusovou dopravu. Tramvaje se na Malou Stranu opět vrátí od soboty 1. dubna 2023 od ranního výjezdu. Úsek Klárov – Újezd patří v pražské tramvajové sítí k těm nejvytíženějším. V pracovních dnech jím denně projede v jednom směru celkem cca 600 spojů na linkách č. 12, 15, 20, 22, 23 a noční 97.
Během celé doby trvání výluky na Malé Straně budou tramvajové linky č. 12, 15, 20, 22, 23, 97, ale také historická linka č. 42 jezdit po změněných trasách. Kromě toho DPP zdvojnásobí kapacitu na lince č. 2, na které místo sólo vozů bude nasazovat soupravy dvou vozů.
Rekonstrukce Jiřího z Poděbrad
Kvůli výměně eskalátorů od soboty 14. ledna se zhruba na deset měsíců uzavírá stanice pražského metra A Jiřího z Poděbrad. Vlaky budou stanicí pouze projíždět. ČTK to dnes sdělila mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Při výluce budou uzavřené rovněž podchody a vestibul stanice metra. Pohyblivé schody vymění podnik při kompletní rekonstrukci stanice, kterou zahájil předloni v září a při které vybuduje rovněž bezbariérový přístup. Kompletní oprava vyjde na 1,29 miliardy korun a skončí v únoru 2024. Stanice byla zprovozněná na konci roku 1980. „Vzhledem k tomu, že se jedná o stanici pouze s jedním výstupem, bude nutné ji na nezbytně dlouhou dobu pro veřejnost uzavřít včetně vestibulu a podchodů. Výměna eskalátorů potrvá zhruba deset měsíců,“ uvedla dnes Řehková.
Zdroj: Autorský text, DPP