TikTok je čínská sociální síť, na které lze sdílet krátká videa. Lidé v nich tancují, zpívají, hrají, předvádějí různé triky a mimo jiné dělají reklamy na různé předměty, pokud na to mají dost sledujících. Síť vznikla v roce 2016 a za šest let její obliba raketově stoupá. Sociální síť TikTok čím dál více přitahuje miliony lidí po celém světě, kteří sledují či vytvářejí obsah, který baví. Mnoho z nich si však klade otázku, zda se dá díky této platformě skutečně uživit a kolik si vůbec influenceři, kteří mají několik tisíc sledujících, vydělají za měsíc.
Ti nejlepší mají statisíce měsíčně
Vyplatí se tomu vůbec aktivně věnovat? „Velmi. Nejlepší čeští influenceři si vydělávají okolo dvou set tisíc korun měsíčně. TikTok ale skvěle podporuje právě začínající tvůrce. Od přidání prvního videa se lze v řádech měsíců dostat na padesát tisíc sledujících, následně mohou být výdělky pro takové tvůrce srovnatelné s příjmy z letních brigád,“ řekl Petr Horálek, bývalý influencer.
Prvním Čechem, který pokořil magickou hranici milionu sledujících, se však stal už v roce 2019 Ondy Mikula. TikTok je vedle zábavy také dobrým byznysovým nástrojem. K takovým kampaním se uchýlil třeba Warner Music, Okay Elektro nebo Trenýrkárna.
@ondymikula ♬ original sound – Respect
Star Holroyd z Manchesteru, influencerka s necelými 700 tisíci sledujícími, je na TikToku tvůrcem kreativního obsahu na plný úvazek a je na příjmu ze sociálních sítí zcela závislá. Nyní na žádost svých fanoušků natočila video o tom, kolik peněz je schopná si díky sdílení krátkých videí vydělat. Hvězda zdůrazňuje, že jen velmi málo influencerů se prosadí natolik, aby byly jejich zdroje příjmů dostačující.
@starholroyd I CANT BELIEVE IVE BEEN NOMINATED 😭😭💕💕🕺🏾🕺🏾👏🏽👏🏽🥲🥲 So grateful i cant cope!! Link in bio if you wanna vote! #tiktokeroftheyear #blogosphereawards
♬ original sound – Star Holroyd
Díky tvorbě obsahu, propagací produktů a sponzorství značek si Star vydělala neskutečných 235 000 Kč za měsíc. Následně dodala, že není možné se na takový příjem spoléhat každý měsíc, protože TikTok a spolupráce jsou nepředvídatelné. Záleží, kolik vás osloví partnerů a kolik nabídek se rozhodne člověk přijmout.
Jak taková spolupráce probíhá?
Kampaně firmám vede Petr Horálek, bývalý influencer a v současnosti majitel organizace WELOVEFUN. To je organizace, která má pod sebou zhruba třicet influencerů. „Firma nám nastíní svůj plán, my pak společně pracujeme na správném sdělení a výběru vhodných tvůrců, kteří obsah tou nejlepší cestou doručí cílové skupině,“ popsal celý postup pro eXtra.cz. „Během dvou týdnů jsme pro Okay Elektro vyrobili sedm videí, jejichž celkový počet zhlédnutí přesáhl 2,7 milionu, získal přes 400 tisíc lajků a míra zapojení se blížila ke dvaceti procentům, „doplnil.
