Platební metoda na vzestupu
Seznam společností, které umožňují platbu kryptoměnou, se neustále rozšiřuje. V minulosti už se k tomuto kroku uchýlily například společnosti PayPal, Starbucks, Microsoft, Wikipedia nebo česká Alza. Bitcoiny přijímala krátce rovněž Muskova Tesla a znovu o tom uvažuje. AMC Entertainment však bude první řetězec svého druhu, který tak učiní.
Podle Adama Arona, CEO AMC Entertainment, bude možné platit bitcoiny nejen za online lístky, ale také produkty či služby v rámci kin. Bitcoin přitom nemusí být jedinou kryptoměnou, kterou AMC do své nabídky v budoucnu zařadí. Proč se společnost k tomuto kroku uchýlila? Jeden z důvodu je nasnadě.
YOLO aneb žijete jen jednou
AMC Entertainment, BlackBerry nebo řetězec prodejen videoher GameStop se v posledních měsících dostaly do hledáčku drobných investorů a obchodníků, kteří se řídí heslem „you only live once“, zkráceně YOLO. Tito investoři často sází na jednu kartu, potažmo akcii, celé své úspory. Nezajímají se o P/E, index relativní síly či jiné burzovní ukazatele. Jednou z jejich základen je i fórum WallStreetBets na sociální sítí Reddit, kde skrze diskusi a masivní nákupy dokážou zamíchat burzovními kartami. Jejich cílem je zhodnotit peníze v krátkém čase o desítky až tisíce procent a nutno říct, že se jim to skutečně daří. Například akcii AMC Entertainment dokázali během prvních šesti měsíců letošního roku vyšponovat o neuvěřitelných 2 500 %.
Jak dlouho bude tento trend přetrvávat, není jisté, Adam Aron je však přesvědčen, že právě „YOLO“ investoři rádi používají k obchodování kryptoměny. I proto se společnost rozhodla vsadit na virtuální měnu a začala vyvíjet infrastrukturu, která by tuto platební metodu umožnila spustit co nejdříve.
