Zdeněk Marek je českým designérem, jenž se vyznačuje tvorbou vizuálních kolekcí. Návrhy z jeho dílny reflektují vztahy s lidmi v jeho okolí, čímž se snaží o autentické pojetí různorodosti. I přesto, že se věnuje pánské krejčovině, na přehlídce představil řadu zajímavých dámských návrhů. Pro zhotovení kolekce Hometown Heroes použil přírodní materiály v detailním doprovodu výrazných barev se zajímavým akustickým doplňkem v podobě zvonečků a rolniček.
Zdeňku, jaké je téma vaší přehlídky?
Název kolekce je Hometown Heroes a je studií vztahů s lidmi z mého rodného města, s nimiž se už tolik nevídám, ale dříve jsme byli hodně v kontaktu. Celkem kolekce zkoumá přerod z toho, když mladí opustí své rodné město a vydají se po vlastní ose. Proto je různorodá, jelikož poukazuje na všelijaké archetypy lidí.
Jaké materiály jste použil pro zhotovení modelů?
Použil jsem řadu přírodních materiálů, mezi které jsem zařadil kůži. Modely jsou sítotiskem autorsky popsané. Je to věc, jež mě baví a předtím, než začnu materiály přizpůsobovat své vizi, výtvarně je zosobním.
Jak dlouho trvala příprava kolekce na MBPFW?
Jelikož jsme se domluvili celkem pozdě s pořadateli akce, tak jsem na kolekci začal pracovat měsíc a půl před přehlídkou na fashion weeku. Lze to rozeznat i na počtu návrhů. Ale radši toho udělám méně, zato pořádně.
Grafické zpracování kampaně k vaši přehlídce je velice povedené. Kdo se podílel na její tvorbě?
Na tvorbě kampaně se podílel team Vogue CS, Jan Králíček – creative director Vogue CS a Jakub Straka – Art director Vogue CS.
Má hlubší význam její vizuální zpracování?
Vizuální zpracování kampaně je odkazem na zátiší typu Vanitas, malířskou disciplínu z 16. a 17. století, jejíž cílem bylo poukazovat na pomíjivost a marnost života. Tvořili jsme takovým způsobem, aby fotky působily skoro jako olejová malba, a výrazná barevnost jako taková, je pro mě velmi blízká.
Na přehlídce jsme viděli řadu návrhů. Je mezi nimi váš favorit?
Na poslední otázku nemůžu odpovědět, jelikož kolekci vnímám vždy jako celek.