Triumf z roku 1967
Nový model byl představen v rámci Ferrari Finali Mondiali 2021. Jméno nese po legendárním vytrvalostním závodě – čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně z roku 1967. Tehdy Ferrari předvedlo jeden z nejpozoruhodnějších výkonů v celé své historii. Vozy 330 P3/4, 330 P4 a 412 P obsadily první tři místa celkové klasifikace a závody konané na domácí půdě Fordu tak zcela ovládly.
S modelem Daytona SP3 tento triumf a legendární finiš 1-2-3 znovu ožívá. Modelu Ferrari Daytona SP3 by se mělo do roku 2024 vyrobit 599 kusů, přičemž přednost budou mít při prodeji majitelé dříve vzniklých vozů SP1 a SP2.
Nejvýkonnější motor v historii
Technické parametry vozu slibují vzrušující potěšení z jízdy a špičkový výkon. Daytonu SP3 pohání vidlicový, 6,5litrový dvanáctiválec s atmosférickým plněním a označením F140HC, umístěný klasicky uprostřed vzadu. V12 vychází z modelu 812 Competizione a díky řadě vylepšení se může pyšnit výkonem 840 koní, točivým momentem 697 Nm a maximálními otáčkami 9500 ot./min., což z něj dělá nejvýkonnější motor, jaký kdy Ferrari vyrobilo. Nevyužívá přitom žádnou elektrickou pomoc a jedná se tedy o čistě spalovací motor. Ferrari však myslelo i na životní prostředí. Upravený motor slibuje nižší emise, a to až o 30 % u škodlivin a pevných částic.
Z nuly na sto za 2,85 s
V otázce designu hraje prim harmonická souhra kontrastů, hladkých povrchů a ostřejších linií, připomínajících důležitost aerodynamiky. Daytona SP3 je aerodynamicky nejefektivnějším vozem, jaký kdy Ferrari postavilo bez použití aktivních aerodynamických prvků. Vůz zdobí výrazné nárazníky, zaoblené blatníky se zrcátky, několik křidélek a průduchů nebo kryt motoru s centrální páteří, jež zlepšuje chlazení. Stylové pětipaprskové disky obouvají pneumatiky Pirelli, speciálně vyvinuté pro Daytonu SP3.
Všechny technické vychytávky ocení milovníci sportovních vozů a rychlé jízdy zejména ve chvíli, kdy usednou za volant. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková a Daytona SP3 vystřelí z nuly na sto za 2,85 s a z nuly na dvě stě za 7,4 s. Maximální rychlost je vyšší než 340 km/h.
Integrovaná sedadla
Ferrari se inspiroval svými historickými vozy i v případě interiéru. Uvnitř najdete dvě sportovní sedadla integrovaná do podvozku. Ten je vyroben výhradně z kompozitních materiálů s využitím technologií Formule 1, které nebyly v silničním voze k vidění od LaFerrari.
V porovnání s ostatními Ferrari této řady je poloha řidiče díky integrovaným sedačkám nižší a více nakloněná a ve skutečnosti je velmi podobná jako u jednomístného vozu.
Řešení pomohlo snížit hmotnost vozu, která tak činí 1485 kg (suchá hmotnost, bez provozních náplní jako palivo či motorový olej, pozn. red.) a udržet výšku vozu na 1142 mm, což pro změnu snižuje odpor. Hýbat se však dá pochopitelně s pedály a každý řidič tedy může hravě najít pro něj nejpohodlnější pozici. Ferrari Daytona SP3 v sobě po všech stránkách mísí prvky minimalismu, retra, moderního stylu, elegance i sportovního ducha. Jak se vám líbí?
Prodejcem luxusních vozů Ferrari je v České republice Scuderia Praha.
Zdroje dat:
Ferrari, Reuters