V prvních šesti měsících letošního roku byla Škoda Karoq po Octavii celosvětově druhým nejprodávanějším vozem České republiky. Celkem se pak podle předsedy představenstva Škoda Auto, Thomase Schäfera, prodalo již více než 500 000 vozů, což ze Škody Karoq dělá jeden z pilířů úspěchu mladoboleslavské automobilky.
„Abychom tento trend udrželi, vůz byl pečlivě zmodernizován. Inovovaná verze má nový design, vylepšenou aerodynamiku a nabízí moderní asistenční systémy a infotainmenty. Jsem přesvědčen, že díky mixu těchto vlastností navážeme na dosavadní úspěch modelu Škoda Karoq,“ uvedl Thomas Schäfer.
Nový Karoq má nyní sebevědomější, mohutnější a dynamičtější vzhled. Vděčí za to širší masce chladiče, přednímu a zadnímu nárazníku lakovanému v barvě vozu, užším LED předním světlometům, novému designu zadních světel nebo střešnímu spoileru, jenž opticky protahuje siluetu vozu a ve spojení s dalšími úpravami pomáhá zlepšovat jeho aerodynamiku.
Zdroj: Škoda Auto
Ekologie až na prvním místě
Ohleduplnost k životnímu prostředí hrála při konstrukci vozu významnou roli. Pod kapotou proto najdeme jeden z pěti úsporných motorů generace Evo – přeplňované benzínové agregáty TSI o objemu 1,0, 1,5 a 2,0 litru (s výkony 81, 110 a 140 kW) nebo dvě verze dvoulitrového turbodieselu 2.0 TDI (85 a 110 kW). Co se týká převodovky, budou moci zákazníci volit ze sestavy manuálních převodovek a dvouspojkových automatických DSG. K dispozici je i pohon všech kol.
Zdroj: Škoda Auto
Šetrnější k životnímu prostředí je i samotný interiéru vozu. Automobilka vsadila na ekologičtější materiály.
„Nové dekorační lišty a nové potahy sedadel dodávají interiéru vozu KAROQ výrazně modernější vzhled. Velkou novinkou je nová ECO látka, která využívá veganské, částečně recyklované a recyklovatelné materiály. Potah sedadel je vyroben z recyklovaných PET lahví,“ uvedl Oliver Stefani, šéfdesignér Škoda Auto.
O větší komfort se pro změnu postarají nové prvky výbavy, jako je například volitelné elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí. Prostornost zůstává zachována, stejně jako objem zavazadlového prostoru (521 litrů).
Zdroj: Škoda Auto
Ve Škoda Auto nezapomněli ani na bezpečnost nebo infotainment. Případné kolizi se snaží předejít veškerá moderní technika, včetně systému nouzového brzdění ve městě, prediktivního tempomatu nebo udržování v jízdním pruhu.
Vůz dále disponuje až 9 airbagy nebo multikolizní brzdou, která v případě nehody zamezuje dalšímu nekontrolovatelnému pohybu vozu. Nechybí ani proaktivní ochrana cestujících. Jestliže zabudovaný radar zaznamená nebezpečí nárazu či prudké brzdění, systém automaticky přivře otevřená okna, popřípadě panoramatickou střechu, spustí varovná světla a přitáhne bezpečnostní pásy předních sedadel.
Zdroj: Škoda Auto
O snadnější ovládání se postará zmodernizovaný palubní systém. Každý Karoq bude mít nově standardně virtuální kokpit mini s osmipalcovým displejem, případně na vyžádání virtuální kokpit s 10.25palcovým displejem a širší funkční nabídkou.
K dispozici jsou také celkem tři různé úrovně infotainmentu. Ve vyšších úrovních infotainmentů jsou samozřejmostí funkce konektivity nebo digitální asistentka Laura, která rozumí patnácti jazykům.
Třešnička na závěr
V nabídce bude nově i sportovně pojaté provedení nesoucí název Karoq Sportline. Pro Sportline je vyhrazen špičkový agregát 2.0 TSI s výkonem 140 kW, vždy ve spojení s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Modelu nebudou chybět ani sportovní až dvacetipalcová kola z lehké slitiny.
Zdroj: Škoda Auto
Cena nové Škody Karoq startuje na 638 900 Kč včetně DPH. První exempláře by měly k zákazníkům zamířit na jaře 2022.
Zdroje dat:
Škoda Auto, iDNES