Balenciaga na výsluní
Podle posledního The Lyst Index Q3 2021 je nejžhavější značkou Balenciaga, která poskočila z šestého místa na první. Může za to hned několik skutečností. Španělská značka se po dlouhých 53 letech vrátila k haute couture (vysoké krejčovině), navázala spolupráci s videohrou Fortnite či rapperem Kanyem Westem, když pro jeho nové album Donda navrhla limitovanou kolekci oblečení a doplňků v podobě triček, čepic a kukly.
Do hledáčku médií a veřejnosti se Balenciaga dostala také díky Met Gala – jedné z nejočekávanějších společenských a módních událostí roku. V rámci letošního ročníku vyneslo modely Balenciaga hned několik celebrit, včetně Rihanny a Kim Kardashian. Jejich netradiční černé róby zaplavily sociální sítě a internet a rovněž způsobily, že se o Balenciagu začal zajímat enormní počet lidí. Vyhledávání značky po Met Gala vzrostlo o neuvěřitelných 505 %.
Kim Kardashian na Met Gala 2021 v modelu Balenciaga
Stříbro a bronz berou Gucci s Diorem
Značka Gucci spadla o jednu příčku a bere stříbro. Módní dům spustil koncem září nový digitální obchod Vault založený na minulosti, přítomnosti a budoucnosti. Můžete v něm mimo jiné objevit vzácné vintage kousky od mladých návrhářů. Značka o sobě dala vědět i vydaným trailerem k chystanému filmu House of Gucci, jež vstoupí do kin koncem listopadu. Gucci se navíc dlouhodobě nebojí jít proti proudu a jeho kolekce překypují extravagantními modely, přičemž jedni je milují a druzí zatracují. Soudě dle tržeb má však značka více příznivců. Ve 2. čtvrtletí jí totiž stouply tržby o 86 %.
Na třetím místě je Dior. Během posledních tří měsíců zahájil francouzský módní dům v New Yorku výstavu Christian Dior: Designer of Dreams a oznámil spolupráci s fotbalovým klubem Paris Saint-Germain.
Na předních příčkách se ocitly rovněž značky Prada (4. místo), které vzrostly tržby za první polovinu letošního roku o 66 %, nebo Nike (6. místo). Sportovní gigant vykázal 16% nárůst příjmů a poslal do světa debutovou kolekci Serena Williams Design Crew. Tenisky Nike React Vapor NXT, jež v rámci US Open 2021 nazouvala vítězka ženské dvouhry Emma Raducanu, se staly rovněž 4. nejoblíbenějším dámským produktem.
Nejžhavější značky dle The Lyst Index 3Q 2021 (TOP 20)
- Balenciaga
- Gucci
- Dior
- Prada
- Louis Vuitton
- Nike
- Bottega Veneta
- Versace
- Fendi
- Saint Laurent
- Moncler
- Burberry
- Valentino
- Off-White
- Loewe
- Alexander McQueen
- Givenchy
- Balmain
- Jacquemus
- Dolce & Gabbana
Nejoblíbenější produkty
Z hlediska dámských produktů se největší oblibě těší taška Prada Raffia, lodičky na vysoké platformě Versace Medusa Aevitas, které mají v botníku i hvězdy Ariana Grande, Beyoncé a Dua Lipa či froté pantofle Bottega Veneta v mechově zelené barvě.
Na seznamu nejžhavějších pánských produktů se na prvním místě již podruhé umístila pěnová běžecká obuv Adidas YEEZY. Zájem o atypickou obuv vzrostl o 411 %. Druhým nejoblíbenějším produktem jsou brýle Oakley Radar® EV Path®, třetím pak tenisky Prada Cloudbust Thunder.
Zdroje dat:
Lyst, Hypebeast