Connect with us

Zadejte svůj dotaz

.

Společnost

Počet kyberútoků na klienty bank roste, oběťmi jsou i lidé pracující ve finančnictví

Kybernetické útoky cílící na klienty bank jsou stále častější a propracovanější. Přes snahu o osvětu se nachytají i dobře informovaní pracovníci finančních institucí.

Zdroj: Pixabay

Počet kyberútoků stoupá, výše finanční škody způsobená jednomu klientovi naopak poklesla. Podle sdělení prezidenta České bankovní asociace Jana Juchelky se díky investicím do moderních technologií daří předcházet škodám u klientů nebo je snižovat. V současné době je škoda na jednoho poškozeného přibližně 21 tisíc korun, nejvyšší škoda dosáhla 15 milionů korun.

Útoky podvodníků jsou stále sofistikovanější, mezi nejzávažnější patří podvodné volání. Bankovní asociace varuje, že takzvaní e-šmejdi volají například jménem Policie ČR nebo České národní banky. Při telefonátu se snaží volaného zastrašit tvrzením, že má napadený bankovní účet, zablokované internetové bankovnictví nebo byla zneužita jeho identita. Cílem je získat heslo do internetového bankovnictví nebo kód autorizační SMS. Banky přitom opakovaně zdůrazňují, že tyto údaje po klientech nikdy nepožadují.

Zdroj: aktualne.cz

Může se Vám líbít

Společnost

Před čínskou mobilní aplikací WeChat, kterou v Česku používá přibližně 40 tisíc lidí, varuje Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB). Úřad uvádí,...

Justice

Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCOZ) ve své zprávě za rok 2022 uvádí, že válka na Ukrajině změnila bezpečnostní prostředí v Česku a ruská...

Politika

Je naše země schopna bránit se operacím čínských nebo ruských tajných služeb či kybernetickým útokům? Odpovědi na tyto a jiné otázky nám poskytnul generál...