Počet kyberútoků stoupá, výše finanční škody způsobená jednomu klientovi naopak poklesla. Podle sdělení prezidenta České bankovní asociace Jana Juchelky se díky investicím do moderních technologií daří předcházet škodám u klientů nebo je snižovat. V současné době je škoda na jednoho poškozeného přibližně 21 tisíc korun, nejvyšší škoda dosáhla 15 milionů korun.
Útoky podvodníků jsou stále sofistikovanější, mezi nejzávažnější patří podvodné volání. Bankovní asociace varuje, že takzvaní e-šmejdi volají například jménem Policie ČR nebo České národní banky. Při telefonátu se snaží volaného zastrašit tvrzením, že má napadený bankovní účet, zablokované internetové bankovnictví nebo byla zneužita jeho identita. Cílem je získat heslo do internetového bankovnictví nebo kód autorizační SMS. Banky přitom opakovaně zdůrazňují, že tyto údaje po klientech nikdy nepožadují.
Zdroj: aktualne.cz
