Nové dresy, jež se dočkají premiéry 24. září v předposledním utkání Ligy národů doma proti Portugalsku, dodala firma PUMA, která českou fotbalovou reprezentaci obléká již několik let. „Domácí červená sada odkazuje na úspěšnou minulost, venkovní bílá varianta naopak hledí do budoucnosti,“ popisuje novinky česká fotbalová reprezentace v tiskové zprávě.
„Červená varianta dresu je klasika, která k české reprezentaci neodmyslitelně patří. Velký lev na hrudi mi připomněl dobu, kdy v národním týmu válel třeba Antonín Panenka. Moc mě těší, že na naši historii nezapomínáme. Na druhou stranu chceme hledět i do budoucnosti, což zase symbolizuje bílý dres, určený pro venkovní zápasy,“ poznamenal trenér Jaroslav Šilhavý.
Bílá varianta obsahuje na přední straně menší znak lva, který rámuje číslo. K venkovní sadě budou reprezentanti nosit modré trenýrky, k červené variantě pak bílé. „Obě sady dresů nepřinášejí jen nový design, ale využívají i nejmodernější materiály a technologie. Díky nim jsou nejen lehčí, ale hráčům poskytují i větší komfort. Dresy jsou navíc vyrobeny ze stoprocentně recyklovaných materiálů, což je příspěvek značky Puma k lepší budoucnosti,“ uvedl teamsport manažer Pumy pro Českou republiku a Slovensko Miloslav Ptáček.
Místo chvály vlna kritiky
Designéři se u domácí sady inspirovali v dresech z let 1934, 1976 a 1996, kdy byla reprezentace velmi úspěšná a na závěrečných turnajích získala medaile. Jenže tento retro styl, který se momentálně dostává do popředí i v mnoha světových klubech, se českým fanouškům příliš nezamlouvá. „V tom běhal Zátopek na olympiádě, ne?“ rýpnul si jeden z kritiků. „Designéři měli dovolenou?“ přidal se další fanoušek.
„Ukažte mi toho člověka, co tohle navrhl a toho kdo tohle schválil…Děti na základní umělecké škole by vytvořili lepší produkt…Šílený je nejen vzhled dresů, ale i umístění a velikost jak loga puma, tak loga FAČR!!!,“ nebral si servítky další nespokojený člověk.
Jiní zase kritizovali výrazy hráčů, kteří se ve velké míře tváří, jako by je focení absolutně nebavilo a samotné dresy se jim vůbec nelíbily. „No, i hráči jsou z nich očividně nadšení,“ poznamenal jeden z kritiků. „Jejich výrazy mluví za vše,“ přidal se další. „Kromě Holeše se nikomu nelíbí,“ napsal jeden z fanoušků, který narážel na fakt, že je to jediný hráč, jenž se na fotografii směje.
Rýpla si i Andrea Stašková
Ke kritikům se přidala také česká profesionální fotbalistka Andrea Stašková, která si rýpla do marketingové strategie české reprezentace: „Propagace ženského fotbalu v ČR by se taky hodila … ,“ napsala pod fotografie.
Otázkou je, zda raději není lepší vůbec žádná propagace, než tento nepovedený marketingový počin, který i za nás působí lehce amatérským dojmem. Své si o tom myslí i známý fotograf Štěpán Černý alias Blackart, který běžně fotí českou reprezentaci. „Už mi přišlo pár dotazů, zda jsem fotky nových dresů fotil já. Ne nefotil. A to plátno.. to si Puma dirigovala sama,“ napsal na svůj Instagram.
Zdroj: iSport.cz, Ceskenoviny.cz, autorský text