Porsche, jako nejvýdělečnější značku ve skupině Volkswagen, zasáhne dopad tohoto kroku, neboť Macan měl značný podíl na prodejích v Evropě. Software nesplňující nové kybernetické bezpečnostní normy vedl k ukončení výroby spalovacího Macanu ve většině evropských států, s platností od července.
Navzdory vysokým prodejům vloni a popularitě modelu Macan v Evropě, byla jeho budoucnost omezena zastaralým softwarem, což vedlo k nákladné úpravě, kterou si automobilka nepřála podstoupit. Většina evropských zemí se tak bude muset přeorientovat na elektrické varianty.
Porsche však využívá silné poptávky po elektromobilech. Elektrický Macan, který nedávno oslavil svou premiéru během Singapore Art Weeku, nabízí impozantní výkon s dvěma elektromotory umístěnými na obou nápravách. Zpočátku bude k dispozici ve dvou verzích s výkonem od 408 do 639 koní.
Co se týče dojezdu a dobíjení, elektrický Macan nabízí solidní hodnoty, s kombinovaným dojezdem kolem 591 kilometrů a nabíjecím výkonem až 270 kilowattů. Automobilka zdůrazňuje i praktičnost elektrifikace Macanu, s navýšeným objemem kufru a novými funkcemi interiéru, včetně tří displejů na palubní desce a head-up displeje s technologií rozšířené reality.
Ceny nového Macanu začínají na 2 225 735 korunách pro základní model a dosahují až 3 059 092 korun pro verzi Turbo. I přes zdražení oproti spalovacím variantám zůstává Porsche optimistické díky rostoucímu zájmu o elektromobily.
zdroj: Porsche, Forbes